To je 5 prednosti, ki organizacije prepričajo za poslovanje v oblaku

Nasveti | Oblak

To je 5 prednosti, ki organizacije prepričajo za poslovanje v oblaku

December 11, 2023

Na poletni ponedeljek zjutraj prižgemo računalnik na svojem balkonu, da bomo ob srkanju kave brez težav pregledali elektronsko pošto in poklepetali s svojim timom. Delo na sončnih žarkih nas nevede posrka in kmalu že dopolnjujemo ponudbo, ki jo je pripravila sodelavka. Dokument brezskrbno shranjujemo v oblak podjetja – v digitalno okolje, za katerega vemo, da je kibernetsko varno, neprestano dosegljivo vsem izbranim sodelavcem in omogoča obnovo po morebitni izgubi podatkov. Vse to je v časih, ko delo na daljavo postaja običajna praksa, standard modernega delovnega in IT okolja.

Telprom IT strokovnjaki že več let pomagamo organizacijam, ne glede na njihovo velikost in osnovno dejavnost, pri digitalizaciji in postavitvi učinkovitega digitalnega okolja. Velik del tega je tudi t.i. poslovanje v oblaku. Na tem področju se pri nas osredotočamo predvsem na aplikacije za sodelovanje in na podatkovni center, kjer ponujamo najrazličnješe možnosti – od postavitve privatnega oblaka, do najema virtualnih strežnikov v ISO 27001 certificiranemu Telprom podatkovnem cetru ali v Microsoft Azure oblaku. Oblačno poslovanje samo po sebi prinaša kar nekaj pozitivnih stvari. V nadaljevanju z vami delimo pet razlogov v podporo vzpostavitvi tovrstne IT rešitve.

1.     ENOSTAVNA PRILAGODLJIVOST

Prva in ena glavnih prednosti poslovanja v oblaku je prilagodljivost in enostavna razširljivost (skalabilnost). Za razliko od tradicionalne lokalne IT infrastrukture, storitve v oblaku podjetjem omogočajo hitro in enostavno povečanje ali zmanjšanje kapacitet. To pomeni, da lahko podjetja enostavno prilagodite svojo računalniško moč in zahteve za shranjevanje glede na svoje potrebe, za to pa ne potrebujete sami vlagati v novo IT infrastrukutro. Na ta način prihranite denar, optimizirate svoje poslovanje in se hitreje prilagodite tržnim razmeram.

Oblačno poslovanje poleg enostavnega prilagajanja kapacitet omogoča tudi dostop do kritičnih aplikacij in podatkov od koderkoli in kadarkoli, kar pomeni še dodatno prilagodljivost na vseh nivojih poslovanja. To pa je v današnjem hitrem in konkurenčnem poslovnem okolju skoraj nujna komponenta za zagotavljanje uspešnega dela.

2.     MANJŠI INTERNI IT STROŠKI

Vzdrževanje, nadzor in posodabljanje lastnih strežnikov, ki gostijo vaše IT okolje, je lahko za marsikatero organizacijo velik časovni in finančni zalogaj. Še posebej v manjših podjetjih z omejenim številom IT strokovnjakov, ali v podjetjih, kjer se potrebujejo IT strokovnjaki osredototčati na druge naloge, bolj povezane z osnovno dejavnostjo podjetja (na primer razvoj določene programske opreme). Zakup oblaka prenese opisane naloge na zunanje strokovnjake, ki skrbijo za oblak. To smo na primer tudi Telprom IT strokovnjaki.

Poleg časovne razbremenitve, se na skrbnike oblaka prenesejo tudi stroški nakupa strojne opreme, kot so novi strežniki. Omenjeni stroški se za organizacijo tako preoblikujejo v enakomerno mesečno plačilo, ki je odvisno predvsem od količine zakupljenih kapacitet v oblaku.

Dodatna prednost, povezana z manjšimi stroški, pa je tudi manjša poraba električne energije, kar opazno podpre stebre trajnostnega poslovanja. Tovrstno povezavo o podatkovnem centru in podnebju že več let raziskuje tudi podjetje Microsoft v študiji “The carbon benefits of cloud computing“.

»Poleg manjših stroškov za nakup strežniške opreme, se pri poslovanju v oblaku zmanjša tudi račun za elektriko. Ta strošek namreč prevzame lastnik podatkovnega centra. Oblačno poslovanje je tudi sicer bolj optimizirano v smislu porabe električne energije.« – Štefan Šuštar, direktor prodaje

3.     LAŽJE SODELOVANJE MED SODELAVCI

Si s sodelavci datoteke med seboj delite po elektronski pošti? Oblak omogoča precej enostavnejše in varnejše sodelovanje. Prek uporabe različnih aplikacij, kot je na primer Microsoft Sharepoint, lahko datoteke shranjujete v t.i. mapo v oblaku, do katere imate od koderkoli (in kadarkoli) dostop vsi izbrani sodelavci. Dokumenti se neprestano še varnostno shranjujejo za primer izgube podatkov. Hitrejše sodelovanje prinaša tudi vsestranska aplikacija Microsoft Teams, v katero je mogoče naložiti ali v njej ustvarjati nove dokumente, več članov ekipe pa jih lahko tudi sočasno ureja. Teams omogoča tudi funkcijo klepeta in videoklicev, ki omogoča hitro in kakovnostno komunikacijo med sodelavci, ne glede na to, od kod delate.

4.     BOLJŠA VARNOST PODATKOV

V podjetju Telprom smo upravljalci oblaka tudi specializirani za kibernetsko varnost in zato skrbimo za neprestano zaščito ter nadzor podatkovnega centra oziroma oblaka. V primeru zaznanega poskusa kibernetskega vdora tako hitro in učinkovito ukrepamo in zaščitimo vaše podatke. Uporaba storitev v oblaku, ki jih ponujamo specializirana podjetja in lastniki podatkovnih centrov, tako pogosto pomeni tudi boljšo kibernetsko varnost, kot jo lahko zagotovijo podjetja sama.  

5.    OMOGOČENA OBNOVA PO KATASTROFI

Včasih smo pomembne dokumente, kot je na primer pogodba o poslovnem sodelovanju, med pisanjem večkratno shranjevali – ne le pod različnimi imeni pač pa tudi na najrazličnejše zunanje diske. Poslovanje v oblaku nam omogoča precej elegantnejšo in nadgrajeno rešitev v t.i. primeru katastrofe. Podatki, ki so shranjeni v oblaku se ne le neprestano shranjujejo, pač pa so tudi replicirani na več virtualnih lokacij. V primeru katastrofe, kot je lahko na primer izbris pomembnega dokumenta s strani nepazljivega sodelavca, lahko omenjeni dokument prikličemo nazaj. Prav tako je omogočeno varnostno kopiranje podatkov na dodaten strežnik v primeru okvaru glavnega strežnika. Oblačno poslovanje nam torej skoraj vedno omogoča obnovo izgubljenih podatkov.

»Opažamo, da se stranke za uporabo oblaka odločajo zaradi njegovih številnih prednosti. Nekaj let nazaj sta bila ključni odločevalna faktorja za uporabo oblaka varnost in obnova po katastrofi. Med in po koronskih časih, ko je delo na daljavo pogostejše, pa je velik poudarek tudi na uporabi aplikacij za sodelovanje. Prihranek pri stroških in večja agilnost poslovanja sta le še dodaten plus za prenos poslovanja v oblak.« – Štefan Šuštar, direktor prodaje, Telprom d.o.o.

LETA 2021 JE OBLAK UPORABLJALO 41 % PODJETIJ

Poslovanje v oblaku torej podjetjem prinaša kar nekaj prednosti. Od večje prilagoljivosti, manjših stroškov in lažjega sodelovanja timov, do večje kibernetske varnosti in omogočene obnove podatkov ob morebitni katastrofi.

Po Eurostat raziskavi je v EU leta 2021 oblak uporabljalo 41 % podjetij. Ste bili med njimi tudi vi ali je čas, da se jim pridružite, prišel letos?


Imate še kakšno vprašanje o poslovanju v oblaku? Želite tudi vi pričeti s tovrstnim poslovanjem? Kontaktirajte nas